Všemocný  Limitless aneb slibná příležitost absolvovat zbytečnou cestu odnikud nikam

Všemocný Limitless aneb slibná příležitost absolvovat zbytečnou cestu odnikud nikam

Režisér Neil Burger, který je znám především díky povedenému mysterióznímu dramatu Iluzionista, se tentokrát rozhodl zpracovat námět zasazený do současnosti a s aktuálnějšími konotacemi. Avšak jeho silně vyvinutý cit pro tajemno ho neopustil ani tentokrát.

Autor: admin | 6.6.2011 | přečteno 2591x | komentáře (0) Vytiskni stránku Přeposlat článek
Zařazeno do rubrik: FILM, Žánr, Sci-fi & Fantasy, Thriller, Recenze

Všemocný je zvláštním filmem. Na jednu stranu jsme konfrontováni s docela originálním příběhem, přesvědčivými hereckými výkony a slušně gradujícím dějem. Na stranu druhou jsme nuceni sledovat spoustu scén, které si vybavíme z mnoha starších filmů, neubráníme se slovu klišé a konec samotného snímku doslova pohřbí jakoukoli myšlenku či odkaz, se kterým jsme v průběhu rozplétajícího se děje s jistotou počítali.

Charismatický Bradley Cooper, ještě nedávno výhradně seriálová hvězda, si zde zahrál spisovatele, jehož opustila múza, což má za následek jednak finanční problémy, ale také problémy v osobním životě. Múza se však nakonec objeví, ač nemá podobu krásné a spoře oděné ženy, ale průhledné pilulky, která dokonale pročistí spisovatelovy ucpané mozkové závity. Jeho mozek mu tak najednou nabízí možnosti, o nichž dříve neměl žádné tušení. Naneštěstí má však efekt jen několikahodinové trvání, což znamená, že pro zajištění pravidelné aktivity musí pilulky užívat pravidelně. To s sebou přináší řadu negativních vedlejších účinků a nepříjemnou pozornost okolí.

Druhým tahounem filmu měl být Robert de Niro, který si zde zahrál mocného podnikatele, jenž se rozhodne využít schopností zničehonic osvíceného spisovatele ke svým obchodním záměrům. Svou práci odvedl dobře. Tedy o mnoho lépe, než jak by ji pravděpodobně odvedla drtivá většina představitelných alternativ.  Na druhou stranu mu tahle role zrovna dvakrát nesedla. Tentokrát zcela nefunguje ani jeho pověstné pokyvování hlavou a drsné grimasy, kterými doprovází sebevědomý projev. De Nirovi jsem prostě nedokázal uvěřit. Jediným opravdovým tahounem filmu tak opravdu zůstává jen Bradley Cooper, jehož uhrančivý pohled nepochybně neokouzlí jen skupiny fanynek, které s oblibou vyhledávají platonické idoly. Na celovečerní titul určený do kin je to však v dnešní době přeci jen trochu málo.

Pokud ovšem skousnete četná klišé a necháte se oslovit ústřední zápletkou filmu, nudit se pravděpodobně nebudete. Je ovšem potřeba říci, že příjemný pocit z originální zápletky rázem vyprchá spolu se závěrem filmu, který diváka ujistí, že jakákoli hlubší myšlenka či dokonce nějaký odkaz, který možná v průběhu děje objevil, byl pouze jeho subjektivním výmyslem. Film totiž – a to je jeho doslova zarážející mínus – ve výsledku divákovi nepředává vůbec nic, krom pohledu na dříve obyčejného člověka, ze kterého se náhle stal nadčlověk.

Pokud tedy ve filmech obvykle nic zvláštního nehledáte, myslím, že můžete očekávat, že tento snímek vás alespoň dočasně pobaví.

Mysteriózní / Sci-Fi / Thriller

USA, 2011, 115 min